twitter



  1. Merupakan platform baru dalam bidang kaunseling.
  2. Diperlukan sebagai medium kepada pelajar atau staff untuk membuat pertemuan secara bersemuka dengan kaunselor. Ada klien mempunyai rasa malu untuk terus berjumpa dengan kaunselor, tetapi lebih selesa membina perhubungan awal sebelum bersedia bersemuka. Ianya sebagai rujukan awal kepada perkhidmatan kaunseling.
  3. Menggalakkan staff dan pelajar mendapatkan khidmat kaunseling secara sukarela. Dengan adanya e-kaunseling staff dan pelajar dapat menggunakan perkhidmatan ini walaupun terdapat halangan-halangan untuk berhubung dengan kaunselor.
  4. Mencegah masalah diperingkat awal dan mengelakkan daripada berlarutan.
  5. Menjadikan perkhidmatan kaunseling bukan perkara yang merumitkan.
  6. Menggurangkan jarak/halangan diantara klien dan kaunselor.

Stumble
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.